مجتمع آموزش عالی تاریخ سیره و تمدن اسلامی
جستجو
Close this search box.
دکترمرتضی شیرودی

دکتر شیرودی در مصاحبه با رادیو معارف به معرفی فصل نامه سخن تاریخ پرداخت.

جانشین سردبیر فصلنامه سخن تاریخ در تاریخ 17 بهمن 1391 در مصاحبه با برنامه نشریه رادیو معارف گفت: فصل نامه سخن تاریخ در آغاز یک نشریه اطلاع رسانی بود ولی در حال حاضر یک فصل نامه علمی- تخصصی است که توسط گروه تاریخ اسلام مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) وابسته به جامعه المصطفی(ص) منتشر می شود به علاوه، این فصل نامه، هر سه ماه یکبار چاپ می شود و تاکنون 16 شماره آن منتشر شده و شماره 17 آن، هم اینک زیر چاپ است. همچنین، مدیر مسئول و سردبیر فصل نامه دکتر نعمت الله صفری فروشانی است و دکتر مرتضی شیرودی، جاشین سردبیراست. همه شماره های منتشر شده سخن تاریخ از طریق سایت سخن تاریخ  www.sokhanetarikh.com  قابل دسترسی است.

سپس دکتر شیرودی، ارتقاء مباحث تاریخی با جهت گیری تولید علم، توسعه کیفی مباحث تاریخی در زمینه تشیع، اهل بیت و ایران، ارائه دستاوردهای علمی- تاریخی طلاب و اساتید مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) و تعامل با مراکز تاریخی دیگر در زمینه تاریخ اسلام و ایران را ازاهداف مهم فصل نامه سخن برشمرد و اضافه کرد.

تأمین 80  درصد مقالات فصلنامه توسط طلاب و اساتید مجتمع، تأمین 70 درصد مقالات آن از طلاب کشورهای مختلف اسلامی و تأمین مقالات آن توسط دانش پژوهان و اساتید حوزه و دانشگاه از امتیازات ممتاز فصل نامه است.

دکتر شیرودی تغییرات جدید در هیأت تحریریه فصل نامه از شماره 15 و ارتقاء اعضای آن به 4 استاد و 5 دانشیار حوزوی و دانشگاهی را تنها به منظور فراهم کردن شرایط جهت اخذ مجوزعلمی- پژوهشی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانست. وی با تأکید بر سطح بالای هیات تحریریه اظهار امیدواری کرد گروه تاریخ مجتمع بتواند به زودی  مجوز علمی – پژوهشی فصلنامه را دریافت نماید.

جانشین سردبیر درپایان ضمن استقبال از دریافت مقالات تاریخی اساتید و طلاب و دانشجویان شماره تلفن 7110632 ونمابر 7110633، را برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال مقالات اعلام کرد و افزود آقای رسولیان – مسئولیت مدیر داخلی- آماده راهنمایی لازم است.

به علاوه دکتر شیرودی یاددآوری کرد ایمیل info@sokhanetarikh.com و آدرس قم- میدان جهاد-  مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره)- گروه تاریخ اسلام برای دریافت الکترونیکی و پستی آماده دریافت مقالات است. البته از ابتدای سال 1392 مقالات از طریق سایت سخن تاریخ قابل دریافت و پیگیری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *