مجتمع آموزش عالی تاریخ سیره و تمدن اسلامی
جستجو
Close this search box.
سخن تاریخ و نشست «تأثیر هخامنشیان در دریای سیاه»

 

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نشست تأثیر هخامنشیان در دریای سیاه شنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می‌شود.

در این نشست سیروس نصراله‌زاده، علی‌اصغر سلحشور و با حضور مترجمان کتاب مهسا ویسی و علیرضا هژبری نوبری سخنرانی می‌کنند. شاهین آریامنش، دبیری علمی نشست را برعهده دارد.

ارجمندی و شکوهمندی هنر ایرانِ هخامنشی که بر همگان آشکار است دستاورد ترکیب هنر سرزمین‌های زیردست حکومت هخامنشی با هنر بومی و هوشمندی پادشاهان هخامنشی بود که هنری ارزنده را در همۀ جنبه‌هایش پدید آورد. پادشاهی هخامنشی، واحدهای سیاسی، قومی و جوامع گوناگونی را دربرمی‌گرفت که در سراسر این قلمرو پهناور نوعی نظام هنری یکپارچه پدید آورده بود. سرزمین‌های پیرامون دریای سیاه نیز بخشی از این قلمرو بودند که هنگام حضور هخامنشیان در آن‌جا در کنار حفظ هنر بومی خود، از هنر ایرانیان نیز وام پذیرفتند.

علاقه‌مندان به حضور در این نشست می‌توانند شنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۰ تا ۱۲ به نشانی بزرگراه کردستان، خیابان دکتر صادق آئینه‌وند (۶۴ غربی)، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *