مجتمع آموزش عالی تاریخ سیره و تمدن اسلامی
جستجو
Close this search box.
سید مجتبی اوصیاء

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمجتبی اوصیا، معاون پژوهشی مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی جامعه المصطفی و دبیر اجرایی همایش بین‌المللی جعفر ابن ابیطالب(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا اظهار کرد: بر اساس درخواست‌های مکرر و استقبال محققان و مراکز علمی، کمیته علمی و دبیرخانه این همایش موافقت خود را با تمدید فرصت برای ارائه مقالات و آثار توسط نویسندگان و پژوهشگران به همایش اعلام کرد بطوریکه صاحبان قلم می‌توانند اصل مقالات خود را تا پایان آذر ۱۴۰۲ در سایت همایش ثبت و به دبیرخانه ارسال کنند.

 

وی به محور‌های این همایش اشاره کرد و افزود: این همایش در ۹ محور پذیرش ‏مقاله دارد که محور اول همایش زیست نامه، محور دوم قرآن و حدیث، محور سوم تاریخ، ‏محور چهارم منابع شیعه و اهل سنت، محور پنجم دیدگاه‌ها در مورد جعفر، محور ششم نماز ‏جعفر، محور هفتم اماکن جغرافیایی مرتبط با جعفر، محور هشتم جعفریان در تاریخ (نسل ‏ایشان) و محور نهم جعفر در ادبیات هنر و رسانه است. ‏

دبیر اجرایی همایش گفت: مقالات پذیرفته شده در این همایش قرار است در نشریات علمی و تخصصی ‏چاپ و منتشر شوند و علاوه بر ارائه گواهی‌نامه بین‌المللی، جوایزی نیز به منتخبین همایش ‏در روز اختتامیه اهدا خواهد شد. ‎

حجت‌الاسلام اوصیا با بیان اینکه ۹ عنوان اثر در قالب کتاب مرتبط با موضوعات همایش توسط نویسندگان بنام در حال نگارش است، گفت: یکی از این آثار در قالب رمان تدوین شده و در مراحل نهایی ارزیابی تاریخی و هنری قرار دارد و در همین راستا بیش از ۲۰۰ چیکده مقاله و اصل مقاله به دبیرخانه همایش رسیده که در حال گذراندن فرایند ارزیابی علمی هستند.

دبیر اجرایی همایش بین‌المللی ذوالجناحین بیان کرد: با توجه به اینکه بیش از ۲۰ مرکز علمی و سازمان فرهنگی با این همایش همکاری دارند و اعلام آمادگی برای ارائه مقاله و برگزاری پیش‌نشست علمی در محور‌های همایش داشته‌اند، پیش بینی می‌شود بیش از ۶۰ پیش نشست برای همایش حضرت جعفر بن ابیطالب «ذوالجناحین» برگزار شود.

وی زمان برگزاری همایش را پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ در سالن قدس مجتمع جامع امام خمینی(ره) اعلام کرد و افزود: علاقه‌مندان می‌توانند مقالات خود را به پست الکترونیکی Afaqmehr@gmail.com و یا به شبکه اجتماعی به نشانی https://eitaa.com/Hoseini_shams ارسال کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *