مجتمع آموزش عالی تاریخ سیره و تمدن اسلامی
جستجو
Close this search box.
آیین رونمایی از کتاب «فرانسه و اعلامیه بالفور»

 

 آیین رونمایی از کتاب «فرانسه و اعلامیه بالفور» نوشته فلیپ پره‌ووست به بهانه چاپ دوم در یک ماه روز دوشنبه ۲۵ دی با حضورجمعی از صاحب نظران و اهالی قلم توسط نشر عمیق در سالن فرهنگسرای عطار نیشابوری برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور لاله افتخاری، غلامرضا عزیزی، رضا مختاری اصفهانی، مطهره مرادیان سرخی مترجم اثر و جمعی از صاحب نظران و اهالی قلم همراه است.

کتاب «فرانسه و اعلامیه بالفور» از زاویه‌ای دیگر به مساله فلسطین نگاه می‌کند که تاکنون کمتر کسی به آن پرداخته است. این‌اثر به‌عبارتی به مطالعه ریشه و بنیان تاریخی فلسطین می‌پردازد که اوضاع سیاسی و روابط میان قدرت‌ها از دوران امپراتوری عثمانی در اروپا، آمریکا و خاورمیانه چگونه پیش رفت و چه رویدادهایی رقم خورد که منجر به تقسیم مرزها و نقشه کنونی جهان شد.

تفاوت اساسی «فرانسه و اعلامیه بالفور» با سایر آثار این حوزه پرداختن به موضوع فلسطین از موضع و نگاه فرانسویان است و اینکه فرانسه چگونه منطقه تحت نفوذ خود را در شامات از دست داد و به چه‌صورت با چند خط نامه از نخست وزیر انگلیس به یک بانکدار یهودی، فرانسه را از این معامله حذف کرد و بن مایه تشکیل دولت یهود شد.

مراسم رونمایی از کتاب یادشده روز دوشنبه ۲۵ دی از ساعت ۱۶:۳۰ در سالن فرهنگسرای عطار نیشابوری برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *