مجتمع آموزش عالی تاریخ سیره و تمدن اسلامی
جستجو
Close this search box.
پایان نامه

 

چکیده:

امروزه بسیاری از کشور های افریقایی برای اولین بار مذهب تشیع در آنها رواج یافته است و به شرف نایل آمده اند اما در کشور اوگاندا از کشورهایی است که دیرتر تشیع وارد آن شد. در این بحث ما به این می پردازیم که در چه زمانی و چگونه مذهب تشیع به اوگاندا وارد شد و چه اقرادی در این امر تاثیرگذار بودند و برای انتشار مذهب تشیع نقش مهمی را ایفا کردند. همچنین به بیان فعالیت ها و رویداد های مهمی که در مناطق شیعه نشین رخ داده است می پردازیم.

در این پایان نامه موارد زیر مورد برسی قرار گرفته است : موقعیت جغرافیایی جمهوری اوگاندا، وضع سیاسی و فرهنگی و دینی اوگاندا، کیفیت پیدایش مذهب تشیع در اوگاندا، چگونگی گسترش مذهبی در اوگاندا و توسعه آن در میان سایر مسلمانان . زمینه های این گسترش را می توان در عواملی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و دینی جستجو کرد که این امر نیز مورد پژوهش قرار گرفته است. همچنین فرقه های مختلفی از مذهب تشیع متشعب شده اند و تاثیر آنها بر گسترش تشیع مورد توجه بوده است.

در این پژوهش به موانعی که قراروی گسترش مذهب تشیع در اوگاندا است اشاره شده و پیشنهاداتی که برای آینده ی شیعیان در اوگاندا به نظر می رسد مطرح شده است.

این پایان نامه با تحقیق به روش بررسی توصیفی و تحقیق میدانی انجام شده است و بیشتر منابع مورد استفاده کتابخانه و سایت های رسمی بوده که به آنها اشاره شده است. در اینجا به افرادی که تمایل دارند در این موضوع تحقیقی انجام دهند توصیه می کنیم که با توجه به روشی که در این پژوهش اتخاذ شده است، به پژوهش و تحقیق در وضعیت کنونی و آینده مذهب تشیع در یکی از کشور های همسایه اوگاندا بپردازند.

واژگان کلیدی: پیدایش تشیع، توسعه، اوگاندا، تشیع،امامیه، اسماعیلیه،خوجه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *