مجتمع آموزش عالی تاریخ سیره و تمدن اسلامی
جستجو
Close this search box.

این نمایه خواندنی که در دانشنامه این امام عرضه شده است به منظور آشنایی هر چه بیشتر علاقه مندان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه ارائه گشته است. "زندگی امام"، " فرهنگ جامع سخنان امام هادی(ع)"، " چهل حدیث هادوی"، "سخنان معصومین(اندرزهای درخشان از هادی امّت)"، " تفسیر قرآن در کلام امام"، "گزارشی از موسوعه امام هادی(ع)"، " مکتوبات حدیثی ائمه علیهم السلام "، " زمینه سازی دوره غیبت" از عناوین این نمایه مناسبتی می باشند.

"امام هادی(ع) و رهبری پایگاهای مردمی"، " تلاش ها و مبارزات فرهنگی امام هادی(ع)"، " امام در مصاف با انحراف عقیدتی"، "مبارزه امام با غالیان"، " شمعی در برابر آفتاب(مقابله امام هادی (ع) با فرقه های منحرف عقیدتی)"، " امام و دفاع از مرزهای توحید"، " علم و دانش امام(ع)"، " فروغی از دانش امام هادی(ع)"، " نامه های امام هادی(ع)"، " مؤسس حوزه علمیه سامرا"، " امام هادی و حوزه حدیثی قم" از جمله دیگر عناوین این نمایه است.

علاقه مندان می توانند با مراجعه به این نمایه مطالب ارزشمند دیگری از جمله؛" امام هادی(ع) وجلوه های غدیر"، " عرضه حدیث بر امام هادی(ع)"، " حجت محوری و امام هادی(ع)"، " امنیت اخلاقی از نگاه امام"، " روشهای تربیتی از دیدگاه امام"، " امام و اتحاد پیروان اهل بیت(ع)"، "هفت گفتار از امام"، " پژوهشی درباره زیارتهای جامعه"، " زیارت جامعه در آینه پژوهش"، "در آستان امامان علیهم السلام" و… مورد مطالعه قرار دهند.

همچنین این گزارش می افزاید، دانشنامه مناسبتی این امام همام دارای 202 مطلب شامل؛ مجموعه مقالات، گزيده كتاب، پرسش و پاسخ و چكيده پايان نامه های می باشد.

این گزارش حاکیست، دانشنامه امام هادی(ع) در قالب 13 نمايه اصلی و يک نمايه فرعی مطالب ارزشمندی را به جهان تشیع هدیه کرده است.

از نمايه های اصلی اين دانشنامه می توان به ؛ "معرفی امام(ع)"، "دوران امامت"، "ولادت"، " اخلاق و فضائل"، "اصحاب و شاگردان"، "كرامات و معجزات" ، "پرسش و پاسخ"، "زيارتگاه امام(ع)" و "ستارگان حرم" اشاره کرد.

 شيفتگان و علاقمندان خاندان عصمت و طهارت (ع) می توانند برای استفاده از این دانشنامه گرانسنگ با مراجعه با پایگاه حوزه، بخش دانشنامه ها- بخش پيامبر و اهل بيت(ع) –دانشنامه امام هادی(ع) از مطالب این دانشنامه غنی بهره مند شوند.

علاقمندان می توانند جهت استفاده از این دانشنامه معنوی به آدرس اینترنتی ذیل مراجعه کنند؛

http://www.hawzah.net/Hawzah/Subjects/Subjects.aspx?LanguageID=1&id=4936

 

 

منبع: نورسافت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *