مجتمع آموزش عالی تاریخ سیره و تمدن اسلامی
جستجو
Close this search box.
بازدید

 

حجت الاسلام والمسلمین اوصیاء معاون پژوهشی مجتمع آموزش عالی تاریخ،سیره و تمدن اسلامی با حضور در ساختمان مرکزی نمایندگی ولی فقیه در حج و زیارت از موزه این مرکز بازدید کرد. در این بازدید که حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی اکبر عالمیان مدیر گروه تاریخ اسلام پژوهشکده حج و زیارت نیز حضور داشت، جناب آقای احمدی مسئول این موزه توضیحات لازم را درباره بخش های گوناگون آن ارائه نمود.

 

در این بازدید، معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی تاریخ و سیره با تمجید از ابتکار مسئولین حج و زیارت در برپایی این موزه، بر لزوم معرفی بیش از پیش آن به مراکز علمی به ویژه مراکز تاریخی تاکید کرد. حجت الاسلام والمسلمین اوصیاء با تاکید بر تنوع و تکثر در خور توجه این موزه، گفت: اینجانب از موزه های متعددی بازدید کرده ام اما بی شک این موزه یکی از غنی ترین و جذاب ترین موزه هایی در حوزه تاریخ اسلام بود که تا کنون دیده ام.

وی با اشاره به این نکته که هم نسخه های قدیمی خطی و نفیس قرآن کریم و همچنین مجموعه تصاویرتاریخی و هدایای شخصیت ها وسایرنفایس موجود بر غنای این موزه افزوده است به ماکت بزرگ شهر مدینه اشاره کرد و افزود: جامعیت این ماکت و اطلاعات موجود در آن خود یک کلاس درس آموزنده است که با استفاده از آن می توان بر آگاهی های تاریخی خود بیش از پیش افزود.

حجت الاسلام والمسلمین اوصیاء در پایان بر لزوم حضور و بازدید اساتید و طلاب ودانش پژوهان مجتمع آموزش عالی تاریخ،سیره و تمدن اسلامی در این موزه تاکید کرد. مسئول موزه حج و زیارت نیز با استقبال از این پیشنهاد، آمادگی این مجموعه را برای استقبال از اساتید و طلاب مجتمع اعلام نمود.
شایان ذکر است که موزه حج و زیارت در مکانی به وسعت 1500 متر مربع دارای آثار ارزشمندی نظیر: چندین جلد قرآن خطی و قدیمی، دهها تخته فرش نفیس با مقوله حج، دهها عکس قدیمی و ارزشمند از مکه و مدینه، صنایع دستی، هدایا و به ویژه ماکت بزرگ شهر مدینه در عصر رسول خدا(ص) و… مکان ارزشمندی برای بازدید همه تاریخ پژوهان به منظور آشنایی با تراث عظیم حج می باشد. سایت سخن تاریخ در گزارشی جداگانه به تبیین تفصیلی این موزه پرداخته است که تقدیم خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *