مجتمع آموزش عالی تاریخ سیره و تمدن اسلامی
جستجو
Close this search box.

به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام عیسی اشکوری با اشاره به فعالیت های انجمن تاریخ پژوهان اظهار کرد: انجمن تاریخ پژوهان در زمینه برگزاری گردهمایی های علمی، شناسایی پژوهشگران رشته تاریخ و اطلاع رسانی به آنها تلاش می کند.
مسئول ارتباطات و اطلاع رسانی انجمن های علمی حوزه با اشاره به عضویت پژوهشگران تاریخ در انجمن تاریخ پژوهان گفت: استادان تاریخ از اعضای این انجمن هستند که در زمینه تقویت ارتباط بین عالمان و فضلای برجسته و شناسایی پژوهشگران و استعدادها و ذخایر حوزه تلاش می کنند.


وی خاطرنشان کرد: تجلیل از پژوهشگران تاریخ، استفاده از ظرفیت های بالقوه و بالفعل داخل و خارج کشور، همکاری با نهادهای اجرایی و زمینه سازی برای تربیت نیروی انسانی از دیگر فعالیت های انجمن تاریخ پژوهان است.

اشکوری برگزاری نشست های مختلف به منظور افزایش سطح و معارف اعضای انجمن را از دیگر فعالیت های این انجمن ذکر کرد.

برگزاری ۴۱ نشست تخصصی به همت انجمن تاریخ پژوهان
وی یادآور شد: تاکنون انجمن تاریخ پژوهان ۴۱ نشست علمی و پنج جلسه نقد کتاب را برگزار کرده و تدوین کتاب ها و مقالات علمی را در دستور کار قرار داده است.

مسئول ارتباطات و اطلاع رسانی انجمن های علمی حوزه عنوان داشت: انجمن تاریخ پژوهان ۲۵ جلد مجله علمی و تخصصی منتشر کرده و با ۶۰ مرکز در زمینه تاریخ همکاری داشته است.

وی خاطرنشان کرد: این انجمن تاکنون همایش های تولید علم، تشیع و خاورشناسان و سیره پیامبر اعظم(ص) را برگزار کرده و برگزاری همایش سیره و زمانه امام کاظم(ع) را در دستور کار دارد.

اشکوری از برگزاری نشست بررسی و نقد کتاب اطلس تاریخ اسلام خبر داد و افزود: این نشست با سخنرانی حجت الاسلام ابوالفضل بنایی کاشی رئیس مؤسسه اطلس تاریخ شیعه و ناقدان حجج اسلام دکتر محسن الویری استادیار دانشگاه باقر العلوم، حسین مرادی نسب استادیار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دکتر اصغر منتظر القائم دانشیار دانشگاه اصفهان برگزار می شود.

نشست بررسی و نقد کتاب اطلس تاریخ اسلام ۲۸ دی ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه از سوی انجمن تاریخ پژوهان و با همکاری گروه تاریخ پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و مؤسسه اطلس تاریخ شیعه در سالن همایش انجمن های علمی حوزه برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *