مجتمع آموزش عالی تاریخ سیره و تمدن اسلامی
جستجو
Close this search box.

 

کتاب «قیمت ها، دستمزدها و استانداردهاي زندگی در دوران صفویه» Preise, Löhne und Lebensstandard im safavidischen Iran توسط آکادمی علوم اتریش منتشر  و در محل انستيتوی ايرانشناسي وين رونمایی شد.

به گزارش مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعه المصطفی، اين کتاب، دومین کتاب "رمان زیبرتس" Roman Siebertz شرق‌شناس آلمانی- راجع به ایران است كه توسط انتشارات آکادمی علوم اتریش منتشر می‌شود.

کتاب اول "رمان زیبرتس"، تحت عنوان «تمبرهای ایران ابزاری برای تبلیغات سیاسی» در سال 2005 در 274 صفحه توسط آکادمی علوم اتریش چاپ و منتشر شد. دومين كتاب وي در واقع بخشی از پژوهش‌های «ویلی برانت گلی نس» هلندی است که وضعیت جامعه و دولت‌های ایران را در سالهاي 1722- 1629 میلادی مورد بررسي و كنكاش قرار داده است.

«زبیرتس» این کتاب را بر اساس دست نوشته‌ های یک هلندی بنام «ویلی برانت گلی نس» که در سالهای 1643-1641 و 1647- 1645 در خدمت یک کمپانی هلندی بنام هند شرقی در اصفهان و بندرعباس مشغول به خدمت بوده است، نگارش کرده است.

در این کتاب بیشتر روی تاریخ سیاسی و بازار اقتصاد دولت صفوی تمرکز شده است، لازم به ذکر است این کتاب به زبان آلمانی در 143 صفحه در تاریخ 5 مارس 2013 چاپ و منتشر شده است.

 

منبع: پایگاه خبری جامعه المصطفی العالمیه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *