مجتمع آموزش عالی تاریخ سیره و تمدن اسلامی
جستجو
Close this search box.
سخن تاریخ و علوم انسانی، علمی تمدنی و زیرساختی است

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی شامگاه پنجشنبه هفتم تیرماه در آیین تعمم جمعی از طلاب مجتمع آموزش عالی علوم اسلامی انسانی المصطفی با تبریک سالروز ولادت امام کاظم(ع)، عید غدیر و دهه ولایت، همچنین گرامیداشت یاد شهدای مظلوم ۷ تیر و چهلم شهدای خدمت، اظهار کرد: توجه به نعمت‌های الهی و شکر آن از ضروریات به شمار می‌آید. یکی از بزرگترین نعمت‌های خداوند، قرار دادن ما در مسیر خدمت به دین است. بر اساس روایات اگر خداوند اراده نماید به یکی از بندگان خود خیر بزرگی عنایت فرماید، او را با معارف الهی آشنا می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری فقاهت و فهم عمیق نسبت به مفاهیم دینی را نعمتی بسیار بزرگ و غیرقابل قیاس با بسیاری از نعمت‌ها دانست و افزود: حکمت از بزرگترین نعمت‌های الهی است که بشر می‌تواند به آن دست یابد. حکمت، علم و اعتقاد راسخ نسبت به حقیقت عالم است.

وی با اشاره به سختی‌های فراوان عالمان دینی و روحانیون در عصر ستم‌شاهی به ویژه دوران رژیم وابسته پهلوی، تصریح کرد: شهید مطهری با اینکه در دوران سختی وارد حوزه علمیه شد، در حالی که می‌توانست در هر جای دیگری از نظر مادی زندگی بهتری داشته باشد، جهان‌بینی و معرفتی از عالم برای او در حوزه علمیه حاصل شد که حاضر نبود آن را با هیچ چیزی عوض کند.

حجت‌الاسلام عباسی خاطرنشان کرد: یکی از بالاترین نعمت‌ها، قرار گرفتن در این مسیر الهی است، اما باید بدانیم در کنار هر نعمتی، مسئولیتی نیز برای انسان وجود دارد. شما امروز لباس خدمت به دین خدا را به تن کرده‌اید تا این معارف الهی را به دیگران نیز بیاموزید و آن را در سراسر جهان منتشر کنید.

رئیس جامعه المصطفی با اشاره به برخی مشکلات در این مسیر، یادآور شد: قطعاً آینده به شما تعلق دارد و این اراده و خواست حتمی خداوند است. هر کدام از ما موظفیم به اندازه ظرفیت خودمان در این مسیر قدم برداریم. امروز شما رسماً به عنوان خادم این گفتمان معرفی می‌شوید و انشاءالله لطف امام زمان (عج) همراه شما خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *